midkemia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

midkemia

Magyar nyelvű szerepjátékos fórum
 
KezdőlapKeresésLegutóbbi képekRegisztrációBelépés

 

 A világ

Go down 
SzerzőÜzenet
Admin
Admin



Hozzászólások száma : 37
Registration date : 2007. Dec. 20.

A világ Empty
TémanyitásTárgy: A világ   A világ Icon_minitimeCsüt. Dec. 20, 2007 10:45 pm

Midkemia képzeletbeli világát egy csapat San Diegóban tanuló egyetemista találta ki a hetvenes években.

Ebben az időszakban nagy
Dungeons&Dragons láz tombolt Amerikában. Mivel azonban a csütörtök,
majd péntek esténként összeülő játékosok unalmasnak találták a D&D
(akkor még meglehetősen kezdetleges) világát, úgy döntöttek, saját
világot hoznak létre. Összeszedték az európai középkorral kapcsolatos
ismereteiket, illetve a fantasy regényekből szerzett tapasztalataikat,
s ezekből gyúrták össze saját ízlésük alapján Midkemiát. Ők alkották
meg a karaktereket, az országokat, a politikai szövetségeket és
ellenségeket, a mágia rendszerét, az istenek panteonját.

Legnagyobbrészt ebben a többek által létrehozott világban játszódnak Feist művei.

Amikor 1982-ben megszületett a Mágus
ötlete, Midkemiában még javában kalandoztak az eredeti szerepjátékosok
karakterei. Annak érdekében, hogy ne kerüljön összeütközésbe a péntek
esti játékok eseményeivel, Feist első regénye cselekményét a
szerepjáték világ történeténél 500 évvel korábbra helyezte. Így aztán
szabadon alakíthatta a történetet, és megírhatta, hogyan is került a
Széles Ösvény mágiája Midkemiába.

www.beholder.hu
Vissza az elejére Go down
https://midkemia.hungarianforum.net
Admin
Admin



Hozzászólások száma : 37
Registration date : 2007. Dec. 20.

A világ Empty
TémanyitásTárgy: Földrajz, történet   A világ Icon_minitimeCsüt. Dec. 20, 2007 10:46 pm


Midkemia földrajza, története


Midkemia három kontinense Triagia, Novindus és Wynet. Most ezekről lesz szó bővebben.

NOVINDUS



A kontinens három részre oszlik: Kelethonra, Folyamhonra és Nyugathonra.

Kelethon (amit a Királyságból érkezettek
először megpillantottak) két nagyobb területből áll: a Tűzföldből (így
hívják a sivatagot) és a Nagy-sztyeppéből (ez a jeshandik, az itteni,
törzsközösségben élő tündék otthona), de ide tartozik a Kígyó-folyó
Városa is.

Folyamhon alkotja a földrész szívét: ez
Novindus legsűrűbben lakott térsége. A Vedra a Sothu-hegységben ered,
és délnyugati irányban végigfolyik a termékeny mezőgazdasági övezeten.
A folyótól nyugatra terül el a Djam-síkság, az a viszonylag
barátságtalan füves alföld, amelyet még a jeshandiknál is primitívebb
nomádok laknak. Ezen túl magasodik a Ratn'gary-hegység - az Istenek
Csarnoka - gigászi vonulata, amelyet délről a tenger, északról pedig
Irabek erdeje határol. Ez utóbbi a Ratn'gary- és a Sothu-hegység között
húzódik. Ezen az észak-déli irányban hegyekkel és erdőségekkel lezárt
területen túl fekszik Nyugathon.

A Ratn'gary-hegység jelentőségét az adja,
hogy két legmagasabb csúcsán, a Mennybolt Oszlopain áll az istenek
otthona, a Mennyei Város - vagy legalábbis az emberek úgy mondják. A
hegyormok lábánál helyezkedik el a Nekropolisz, a Halott Istenek
Városa. A völgy legnagyobb templomát, amely hátával a hegynek
támaszkodik, a négy elveszett isten emlékének szentelték. Ennek mélyén
húzódik a Holtak Csarnokának, Lims-Kragma birodalmának bejárata.

A kontinenshez tartozik még Pa'jkamaka szigetkirálysága is, amely a szárazföldtől mintegy 500 kilométerre helyezkedik el.

Novinduson fő nyelvként a kesh egy
dialektusát beszélik, mivel az első emberi telepesek a Nagy Kesh
Birodalomból származnak. Ideérkezésük egy vallásháborúnak köszönhető.
Sok száz évvel az általunk megismert történetek előtt Ishap egyházában
szakadás történt. A papok egy része úgy vélte, hogy Ishap nem
egyszerűen főisten, hanem ő az egyetlen isten, Al-maral, és csak az ő
különböző aspektusait imádják kisebb istenekként a többi egyházak.
Ennek a hitnek a követőit eretnekként üldözték, és életük védelmében
menekülni kényszerültek - így vetődtek el végül Novindusra.

Ezen a földrészen élnek a pantathiánus
kígyóemberek, az egyik valheru teremtményei is. Ők folyamatosan azon
munkálkodnak, hogy istennőként imádott teremtőjüket, Alma-Lodakát
visszahozzák Midkemia világára. Sikerük azonban azzal a katasztrofális
következménnyel járna, hogy a világ minden élőlénye elpusztulna -
beleértve a kígyóembereket is.

Még egy valheru teremtményei,
Draken-Korin tigrisemberei is Novinduson élnek. Ők azonban nem várják
vissza a sárkány nagyurakat - szabad népként élnek a Ratn'gary hegység
erdeiben, és senkit sem engednek be a területükre. Egy nagy városuk
van, a Tigrisek Városa, ebben azonban nem járt olyan ember, aki vissza
is tért volna, hogy elmesélje milyen.

TRIAGIA


Triagia országai a Szigetkirályság, Elvandar,
Roldem, a Nagy Kesh Birodalom, a Queg Királyság, a Kesh Konföderáció, a
Szabad Városok és a Keleti Királyságok (bár az utolsó három több kis
államot foglal magában).

Elvandar

A tündék ősi otthona a Szigetkirályság
nyugati felének északi határán fekszik, egy hatalmas erdőségben.
Határait vadállatok és mágia óvja a hívatlan vendégektől.

Elvandar központja egy hatalmas fákra
épült város, amelyben a közlekedés utak helyett a fák között átívelő
hidakon történik. Sok fa lombozata arany, ezüst, illetve fehér színben
tündököl.

A kecses léptű, halk szavú tündék sok
száz évig élnek. Ők Midkemia legősibb élő faja. A többi régi fajhoz
hasonlóan ők is a valheruk szolgái voltak, amíg a káosz háborúk után a
sárkány nagyurak el nem tűntek a világról.

Elvandar és a tündék uralkodója Aglaranna királynő, és házastársa Tomas, az emberből lett valheru.

Keleti Királyságok

Ezen az összefoglaló néven emlegetik a
Szigetkirályságtól keletre a Könnyek Tengeréig húzódó területet. A
közepén húzódó hegységben önálló törzsek élnek, a többi területen pedig
kis városállamok és királyságok illetve hercegségek találhatók.

A kis államok szinte állandóan háborúban
állnak egymással, amikor pedig éppen nem háborúznak, politikai téren
igyekeznek hatalmat szerezni egymás fölött. A legerősebb közöttük talán
az Olasko Hercegség, amelynek uralkodói családját rokoni szálak fűzik
Roldem királyi családjához.

Kesh Konföderáció (Alsó-Kesh)

A Kesh Derekának nevezett hegylánctól
délre elterülő ország kisebb nemzetek csoportjából áll. Eredetileg a
Nagy Kesh Birodalom részét alkotta, de az itt élő vazallus államok
többször is szövetkeztek, és rövidebb-hosszabb időre sikerült is
önállóvá válniuk.

Nagy Kesh Birodalom (Császárság)

Az ország a kontinens déli felének legnagyobb részét magában foglalja.

Hatalmas területén számos különböző népet
és kultúrát olvaszt magába. A birodalmat az istenektől eredeztetett
császárnő, az "Úrnő, Aki Maga Kesh" irányítja.
Egykor a Császárság a kontinens
legnagyobb részét uralta, de először leszakadt róla Queg, majd a sokkal
nagyobb területű Alsó-Kesh is kivívta függetlenségét, a harcok folyamán
pedig a Szigetkirályság elfoglalta a legészakibb tartományt, Bosaniát.
A Királysággal közös határ az Álmok-völgyében húzódik, amely állandó
csatározások színtere.

Kesh: A királynő székhelye az
Overn-mélység partján fekszik. A főváros központi részén, egy fennsíkon
áll az önmagában is város méretű császári palota, ahol kizárólag
tisztavérű keshiek, vagyis a császári család rokonai laknak. A más
származású tisztviselők és szolgák csak dolgozni járhatnak oda. Azért,
hogy a zsúfolt alsóváros lakói is élvezhessék az ünnepi
látványosságokat, és láthassák a bűnösök kivégzését, Kesh legjobb
mérnökei ötvenezer nézőt befogadó gigantikus amfiteátrumot építettek
annak a fennsíknak az oldalába, amelyen a felsőváros nyugszik. A
palotából számos alagút vezet az amfiteátrumba.

Ashunta: A Császárság legdélebbi
városa. Itt és környékén élnek az ország talán legjobb lovasai. Népe
nagyon ragaszkodik nemzeti öntudatához, bár már évszázadok óta Kesh-hez
tartoznak,megőrizték sajátos szokásaikat. A nőket tulajdonnak tekintik,
és ennek megfelelően adják-veszik. A férfiakat arra nevelik, hogy a
mély érzelmek - köztük a szerelem - megvetendők, és csak vágyra van
szükség, hogy fiakat nemzzenek.

Durbin: A Nagy Kesh Birodalom
egyik szinte önálló kormányzású városa a Jal-Pur sivatag északi részén.
Kalózok, rablók és rabszolgavadászok otthona. A város felügyeli az
egyetlen megművelhető területet az Álmok Völgye és a Toll-lak hegység
között, valamint az egyetlen biztonságos kikötőt Határszéle és Ranom
között.

A Rabszolgakereskedő Céh, a Kincsvadász
Céh és a Parti Kapitányok Szövetsége, vagyis a Hármak irányítják a
várost, bár hivatalosan a császárnő által kinevezett kormányzó az úr.
Durbinban rendkívül jó a közbiztonság, mivel a rendbontókat -
különösképpen pedig a tolvajokat - a Hármak rendelete alapján
rabszolgaságra ítélik. A Császárság északi területeinek legnagyobb
rabszolgapiaca.

Roldem Királyság

A Királyság Tengerén belül elterülő
legnagyobb sziget egy független királyság otthona. Fővárosa, Roldem egy
hatalmas öböl partján található, a sziget keleti oldalán. Itt rendezik
meg ötévente a Mesterek Udvarának világszerte híres vívóversenyét. A
Mesterek Udvara nemzetközi vívóakadémia, amelyet az első győztes
adományából építettek. Jelentősek még a város fürdői, amelyeket a
gazdagok előszeretettel látogatnak.

Queg Királyság

Az ország a Keserű-tenger legnagyobb szigetén terül el.

Mivel minden oldalról "ellenségek" (más,
nagyobb országok) veszik körül, hatalmas hadiflottával rendelkezik.
Elsősorban kereskedelemmel foglalkoznak, bár gyakran kalózkodnak is.
Legértékesebb árucikkük a quegtűz-olaj, de jellemző kereseti forrásuk a
rabszolga kereskedelem is.

A sziget vulkanikus eredetű, és talaja
rendkívül alkalmas a mezőgazdasági termelésre, az időjárás pedig a
meleg tengeráramlatoknak köszönhetően enyhe. Ebből adódóan az ország
háborús időkben képes ellátni önmagát az alapvető szükségleti
cikkekkel. Ezért sikerülhetett a forradalom, mely után Queg elszakadt a
Nagy Kesh Birodalomtól, amelynek eredetileg része volt. Az ország lakói
az ősi Kesh igazi leszármazottainak tekintik magukat, és nyelvüket is
megőrizték, ezért hasonlít az annyira Novindus nyelvéhez.

Az idegenek helyzete szinte lehetetlen az
országban, mivel aki nem a Queg Királyság polgára, annak nincsenek
törvényes jogai a szigeten. A külföldiek kizárólag egy helyi polgár
kezességével tehetik be a lábukat az országba, különben bárki
elfoghatja, és eladhatja őket rabszolgának. Az illető polgár azonban
bármikor visszavonhatja kezességét, s ilyenkor a vendég azonnal
elveszíti jogait.

Az országot a gazdag kereskedők
kormányozzák. A legrégebbi családok öröklődő joguk révén vehetnek részt
a végrehajtó hatalom, a Birodalmi Szenátus munkájában, akinek azonban
elegendő pénze van, az vásárolhat magának helyet benne.

Szabad Városok

Ezek a Keserű-tenger északnyugati partján
található városok Natal vezetésével függetlenné váltak, miután a
Szigetkirályság meghódította Bosaniát. A városok délről északra: Lan,
Őrgrófvárad, Port Natal, Bordon, Natal.
Az itteni lakosok kesh származásúak, és
viszonyuk feszült a Szigetkirálysággal, mivel tartanak a
beolvasztástól. Ugyanakkor úgy érzik, őseik hazája, a Nagy Kesh
Birodalom elárulta őket, amikor az Alsó-Kesh megtartásáért folyó háború
során minden katonai erőt kivont a Jal-Pur sivatagtól északra fekvő
területekről, és így védtelenül hagyta Bosaniát. Az itt élő parasztok
magukra maradtak a manók, trollok és mordelek járta vidéken, és sorsuk
hosszú ideig a túlélésért folytatott kemény harc maradt.

Szigetkirályság (Királyság)

Ez a hatalmas ország azért viseli ezt a
kissé meglepő nevet, mert eredetileg egyetlen szigetből állt. A
történetek idején ez a sziget, illetve az ezen elterülő város -
Rillanon - a királyság fővárosa.

A Szigetkirályság megalapítása a sok száz
éve uralkodó conDoin család nevéhez fűződik. Az első királyuk, Dannis
uralma alatt egyesítette a szigetet, majd megkoronázása után elfoglalta
a környező szigeteket. Kétszáz évvel későbbi leszármazottja, Delong
terjesztette ki Rillanon hatalmát a szárazföldre - Bas-Tyra
meghódításával.

A Nagy Kesh Birodalom belső háborúját
kihasználva a Szigetkirályság tovább terjeszkedett Bosania felé, és
Borric herceg nagyapja idején a Keserű-tengertől a Végtelen-tengerig
terjedő terület elfoglalásával az ország elérte jelenlegi méretét. A
nyugati országrész fővárosa a trónörökös székhelye, Krondor lett. A
Nagy Kesh Birodalommal közös határ az Álmok Völgyében állandó kisebb
összecsapások színhelyévé vált.

Az országban számos nép él: északon barbár törzsek, délen és keleten pedig sok az eredetileg kesh származású lakos.

A történetek szempontjából legjelentősebb városai Krondor, Crydee és Rillanon.

Krondor: A nyugati országrész
fővárosa a Keserű-tenger keleti partján fekszik. A Szigetkirályság
trónörökösének hivatalos székhelye, bár a király politikai okokból
időnként másra bízta a vezetését. (A résháború idején Guy du Bas-Tyra,
később egy időre Nicholas conDoin kapta meg a címet, annak ellenére,
hogy nem voltak trónörökösök.) Forgalmas kereskedelmi és kézműipari
központ. Alvilága is jelentős; a bűnözők kizárólag a tolvajcéh
engedélyével dolgozhatnak a városban, és a csatornarendszert is a
Csúfolódók felügyelik. A kígyóháború idején a Smaragd Királynő seregei
lerombolták a várost, a következő ötven évben fokozatosan
visszaépítették - ha lehet, még nagyobbra, mint amekkora eredetileg
volt.
Crydee: Crydee hercegség
székhelye. A Királyság legnyugatabbi városa a Távoli Partokon, a
Végtelen-tenger partján, a Crydee-folyó torkolatánál. Kesh egyik
katonai erődjéből nőtt várossá, miután a Királyság elfoglalta Bosania
tartományt, de most is fontos védelmi pont. Jelentős szerepet játszott
a résháborúban. Midkemia számos hőse Crydee-ben született: köztük Pug,
Tomas, Arutha, Íjász Martin és Lyam király.

Rillanon: A Királyság fővárosa, a
király és Rillanon hercege székhelye az országnak nevet adó szigeten
helyezkedik el. Szépsége miatt a Királyság gyöngyszemének is szokták
nevezni. Karcsú tornyok, kecsesen ívelő hidak és szelíden kanyargó,
széles utcák jellemzik. A város alacsony dombokra épült. Több kisebb
folyó és számos csatorna szeli át, ezért rengeteg a híd és jelentős a
vízi közlekedés. Az épületek homlokzatát színes kőlapokkal fedik, a
belvárosban gyakorta márvánnyal vagy kvarccal, amitől a házak
törtfehéren kéken vagy rózsaszínen pompáznak. A macskaköves utcákat
rendszeresen tisztítják, és még a kanálisokban sem úszkál úgy a szemét,
mint más városokban. A palotakomplexum a város központjában, egy
dombtetőn áll. Számos épületét hosszú, fedett folyosók kötik össze. A
külső falakat rengeteg különböző színű kővel borították, s ez
összhatásában szivárványszerűnek látszik. A bejárat egy folyón átívelő
hídon keresztül lehet megközelíteni. A város szépsége legnagyobbrészt
az őrült király, Rodric munkáját dicséri.


WYNET


Ez a kontinens hajóval gyakorlatilag
elérhetetlen messzeségben van a másik kettőtől, ezért csak Feist
nyilatkozatából (illetve a szerepjátékuk alapján) ismert. A földrészt
hatalmas sziklafennsík osztja ketté. Az alsó részen teljesen átlagos
emberek élnek. A felső rész, (amely az Ethel-Duath nevet viseli),
óriási füves pusztaság; hatalmas hüllők és a középkori skótokhoz
hasonló életvitelű emberek népesítik be.



www.beholder.hu
Vissza az elejére Go down
https://midkemia.hungarianforum.net
Admin
Admin



Hozzászólások száma : 37
Registration date : 2007. Dec. 20.

A világ Empty
TémanyitásTárgy: Kelewan   A világ Icon_minitimeCsüt. Dec. 20, 2007 10:48 pm


Kelewan - A világ születése





Kelewan világa (különös tekintettel a

Tsuranuanni Birodalomra) eredetileg a Midkemián játszódó Résháború

trilógia mellékterméke. Amikor Feist úgy döntött, hogy megírja a rés

másik oldalának történetét, mesélt tervéről Janny Wurtsnak. Ekkor még

csak annyit gondolt ki Mara úrnőről, hogy nagyon fiatal korában a

nyakába szakad a szörnyű felelősség. Azért kérte meg írónő barátját a

közreműködésre, mert amikor a tervezett regényről beszélgettek, a hölgy

annyi kiváló ötlettel rukkolt elő, hogy Feist úgy érezte, nélküle

szegényebb lenne a történet.



Így aztán - közel egyévi rábeszélés után - Janny Wurts beleegyezett, hogy segít megírni a könyvet.



Feist nem akar több könyvet írni, amely Kelewanon játszódik, mivel úgy érzi, már mindent leírtak, amit tudtak a Birodalomról.


www.beholder.hu
Vissza az elejére Go down
https://midkemia.hungarianforum.net
Ajánlott tartalom





A világ Empty
TémanyitásTárgy: Re: A világ   A világ Icon_minitime

Vissza az elejére Go down
 
A világ
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
midkemia :: A játékról :: A világról-
Ugrás: